Lapas

pirmdiena, 2012. gada 29. oktobris

Aktivitāte bērniem lidmašīnā (lejupielādējams materiāls)

Ja tic ASV mammu blogiem   - ceļojumi ar dažādiem transporta līdzekļiem izraisa vecākos sastingumu un liek pirkt jaunas mantas un plastmasas "sū..." preces, ko bērnam iedot rokās tieši ceļojuma laikā, lejupielādēt neredzētas multenes un ņemt līdzi visādus našķus, lai tikai pasarg Dies'  nepaskatītos pa logu ārā vai nepalūgtu kādu neplānotu apstāšanos, lai izskrietos. Avio ceļojumi ir visizaicinošākie, jo no lidmašīnas patiesi nekur neizkāpsi.

Es ļoti labi atceros, kad Kristiānai pirmo reizi bija plānots lidot 3 stundas (viņai tad bija laikam taču 2 gadi, bet varbūt 1), mēs apbruņojāmies ar Zaķīšu pirtiņu un tamlīdzīgām multenēm no draugu krājumiem, ko skatīties uz mazā telefona ekrāna. Tagad, kad lidošana mums ir biežāka kā braukšana ar tramvaju un kad lidojums Stokholma - Rīga ir īsaks nekā ceļojums Rīga - Valmiera, mēs neņemam līdzi multenes (telefons, kur tās atrodas ir TIK vecs), tomēr, ja ir lidojums garāks par stundu, tad izrokam no atvilktnes aparātu, uzlādējam un ar nostaļģiskām atmiņām skatamies visi trīs. 


Nākamajā Kristiānas lidojumā mums būs līdzi arī kāda īpaša ceļojumu aktivitāte. Mākoņu bildes. Ja nerunājam par pāris pirmajām lidošanas reizēm, tad tagad Kristiānai parasti nav vairs nekādas intereses vērties pa lidmašīnas logu ārā, daudz labprātāk klausās grāmatas lasījumā vai runā ar pasažieriem, bet šoreiz, es ceru, ka lidojumam būs labvēlīgs laiks un varēsim izpētīt mākoņus no augšas.

Ikdienā Kristiāna manis nemudināta bieži pievērš uzmanību debesu krāsām un mākoņiem, tāpēc arī radās ideja uztaisīt tematisko mājmācības nodarbību "mākoņi". Ieraksta apakšā atradīsiet saiti uz lejupielādējamām mākoņu veidu definīcijām. Pašas definīcijas, to lasīšana un piekārtošana kartiņām ir aktivitāte lasošiem bērniem, bet nelasošiem arī ir interesanti/noderīgi ieklausīties un fotogrāfijās saskatīt definīcijā minētās pazīmes. Definīcijas materiālā ir sarežģītas, lasot tās Kristiānai nedaudz pielāgoju, bet, protams, definīcijas bija tikai mazs gabaliņš no visas tematiskās mākoņu dienas.


jāizskaita, cik mākoņi ir uz lapiņas un jāpaliek apakšā attiecīgajam ciparam. pavisam vienkāršais fails - te

Kristiāna mēģina piekārtot definīcijas kartiņām, meklējot kurā kartņā pasvītrotais vārds ir tieši tāds pats kā zem fotogrāfijas

Valodas sadaļā lasījām arī zviedriski par mākoņu tipiem un veidošanos, pēc tam  Kristiāna meklēja ceļu mākoņu labirintā (labirints ir ielaminēts, lai flomasteru varētu dzēst daudzas reizes - gan kamēr atrod pareizo ceļu, gan lai pēc laiciņa atkal šī aktivitāte šķistu kā jauna un pats varētu paņem no plaukta un padarboies - labirintu ceļu meklēšana Kristiānai ir iemīļota nodarbe jebkurā tematikā). Labirints veidots ar www.colormountain.com palīdzību, gatavais fails - te


Skaņu spēles, ņemam burta M maisiņu, ejam cauri tur esošajiem  objektiem un pārbaudu, vai Kristiāna visus zina nosaukt, lai saprastu, kurus varu lietot tālāk spēlē

"Parādi, kas sākas ar skaņu "ā""

"Un kas sākas ar skaņu "z"?"

Mākonis sākas ar skaņu "M", ko pieraksta ar burtu M - mazais un lielais drukātais M. Esmu apzināti izvēlējusies nemācīt rakstītos burtus pagaidām, jo katrā  valstī rakstība savādāka un kurš vēl zina, kurā valstī Kristiāna ies skolā. Burts jau zināms, bet rakstīt (šinī gadījumā vlikt pa punktotu burta līniju) patīk tik un tā. arī šeit lapu ielaminēju, bet nākamreiz tā nedarīsu, visa roka netīra, jo rakstot nākamo rindu iepriekšējā dzēšas. Tapis ar www.colormountain.com palīdzību, gatavais fails - te



Nedaudz M rakstīšana pēc parauga, kas stāv priekšā

Laiks radošajām aktivitātēm - sajauc PVA līmi (kas nepieciešama, lai darbs pēc nožūšanas ir lietojams kā kartiņa vai citādi labi uzglabājams) un skūšānās putas attiecībā 1:1 - tā būs mākoņu masa, otas vietā lietojam vecu zobubirsti (Kristiāna ir sajūsmā par katru reizi, kad atrodam iemeslu un veidu izmntot otrreizēji jau izlietotas lietas)

Nospriedu, ka gana akadēmiskās informācijas un ka ļaušu meita vienkārši radoši padarboties, bet viņa, paņēmusi zobubirsti un uztriepusi pāris mākoņus, man saka: šitie ir spalvu mākoņi

bet šitie būs spalvu gubu mākoņi, viņa man saka

Tad sapratu, ka bērns grib mācīties vēl un liku priekšā atkal kartiņas,lasīju fonā atvieglotas definīcijas un aicināju uzzīmēt konkrēto mākoņu tipu (2 līmenis 3 pakāpju lekcijā)

Nedaudz pieskārāmies arī trešajam līmenim, kad aicināju Kristiānu pašu nosaukt mākoņu veidu, ko viņa grib  zīmēt, liku priekšā kartiņu un paralēli domāju "ko lai vēl tam nenogurstošajam bērnam iedod?"

radās ideja pa virsu līmes putu masai izveidot vates mākoņus - gubu, spalvu gubu un tesmeņveidīgie mākoņi te attēloti


Pat ja nekur nav plānots lidot - pievērsiet uzmanību mākoņiem! Ja bērnam nav intereses par definīcijām  - uzspēlejiet iztēles spēli - kādas figūras mākoņos redzat?! Pastāstiet, kā jums gāja!




makoni-lv

2 komentāri:

  1. Varen ietilpīgs darbs! Izskatās baigi labi, pamēģināsim :)

    AtbildētDzēst
  2. Man vislabāk patika mākoņu skaitīšana un kārtošana pie attiecīgā cipara, kā arī mākoņu definīcijas un nosaukumi! To varētu izmēģināt nākamajā lidojumā! Vienīgi mums būs vēl kaut kā jāintegrē lidmašīnu jautājums...:)Un mājās noteikti - mākoņu veidošana uz papīra!

    AtbildētDzēst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Follow Me on Pinterest